diumenge, 13 de febrer del 2011

Il·lusions i incerteses


Portada d'Il·lusions i Incerteses

Ahir vaig tindre el gust d’anar a la presentació de la novel·la col·lectiva “Il·lusions i incerteses”, novel·la en la que te una participació Juanma Garcia, amic de la infància, tortosí del Garrofé com jo, i com jo també roquetero d’adopció des de fa molts anys. Ho he de reconèixer, m’ho vaig passar molt be. primer tenint l’ocasió de xerrar de forma distesa amb Juanma, la Montse Medalla, una altra de les autores, que recent acabava d’arribar de Blanes, i el Jesús Tibau que va oficiar de forma senzilla i entenedora de presentador del llibre. Vaig tenir també la satisfacció que els dos autors presents em signessin el llibre, i finalment la presentació per part del Jesús i els comentaris de la Montse i Juanma van incrementar les meves ganes per arribar a casa i començar a llegir el llibre.
Foto del Bloc de Juanma Garcia
Certament, un lector compulsiu com jo, he de reconèixer la frustració que em produeix no poder assistir a més actes com el d’ahir, com a conseqüència de tenir una agenda tan poc racional però, potser per això mateix, l’anar a la Biblioteca de Roquetes, quan ho puc fer, s’ha convertit com una mena de diumenge alliberador, on el llibre, els autors, els personatges, reals o ficticis, omplen un buit de la vida real que sempre hauríem de tenir ple

Les persones de
la
nostra Biblioteca


La Biblioteca de Roquetes va formar part, durant potser massa anys, d’una il·lusió col·lectiva. Les incerteses, especialment de caire econòmic i per la manca d’espais de propietat municipal adients, van convertir aquella il·lusió en un repte. Avui, aquell repte fet realitat, ens ha de fer sentir, especialment als roqueteros i roqueteres, molt orgullosos. No sols per que és un equipament extraordinari, en un entorn meravellós, també per que el seu funcionament, en aquests quasi quatre anys des de la seva estrena, ha estat modèlic. Begonya, Marc, Judit, Mentxu, i a tots aquells i aquelles que han col·laborat amb vatros per fer-ho possible, moltes gràcies.




Per cert, ja he acabat el llibre, m’ha segut molt fàcil de llegir, amb paisatges perfectament reconeixibles i deu personatges a la recerca d’una utopia que, al meu parer, sols un acabarà trobant. Us el recomano.
Felicitats als autors.
Bona nit i bona sort.  

1 comentari:

  1. va ser un plaer, i les biblioteques en general, i la de Roquetes en particular, fan una gran tasca.
    Qui vulgui pot llegir la presentació del llibre al meu facebook, en aquest enllaç:
    http://ves.cat/avzG

    ResponElimina