dimarts, 9 de novembre del 2010

Reflexions d'una tarda trista

Si voleu que us sigui sincer, el que menys m’apeteix avui és parlar del plenari extraordinari que hem celebrat aquesta tarda. Ahir m’assabentava del sobtat traspàs d’una persona per la que tenia gran estima i amistat, i amb la que vaig compartir uns anys de compromís i treball per les festes del nostre poble des de la Junta del Patronat de Festes. L’amic Antolí Ortiz Rocha ens ha deixat en no superar una senzilla intervenció quirúrgica, que ha generat molts interrogants, vers l’actuació mèdica, a la seva família. Sí, avui estic trist, com ho estan els seus familiars i com ho estem tots aquells que ens consideràvem els seus amics. Descansa en pau Antolí,
Tot i el meu estat d’ànim, la realitat s’imposa i, seguint el compromís que m’he imposat amb els que llegiu aquest bloc, avui deixaré unes curtes  reflexions vers el Plenari en que s’han aprovat els tributs municipals per al 2011.
Per primer cop en la legislatura, el nostre grup, hem votat afirmativament les ordenances fiscals. El Govern ens proposava l’increment cero, per a la major part d’impostos, taxes i preus públics, justificant-ho en la situació de crisi econòmica que vivim i, efectivament, aquest va ser el motiu pel que, l’any passat no vam votar favorablement les pujades que, aquest mateix Govern, va proposar per al 2010. Llavors els nostres arguments per votar-hi en contra eren els mateixos que avui ha utilitzat el Regidor responsable d’Hisenda, per presentar el no increment per al 2011.
Però amés, intentant ser conseqüent amb els arguments utilitzats en anys precedents, Jordi Bausells, ha fet balanç dels increments d’impostos al llarg de la legislatura, dient-nos que, al final, la suma dels increments que s’han anat produint, d’ençà que ell es Regidor, acabaran coincidint amb l’IPC real d’aquests quatre anys. Jo no hi estic d’acord, com us deia l’any passat, tan sols cal que ho comproveu, i veureu si ti raó ell o la tenim natros.
Be, com ha dit Sisco Trullen, el nostre portaveu avui en aquest punt, “estem segurs” que aquesta moderació impositiva per al 2011 no te a veure amb el fet que l’any que ve siguin les eleccions municipals.
Bona nit i bona sort.   

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada