dijous, 3 de febrer del 2011

Gestionar o no gestionar aquesta és la qüestió

Aquesta tarda anava a l’Ajuntament per assistir a la Comissió d’Hisenda, on s’havia de dictaminar el Pressupost de l’Ajuntament de l’any actual, i m’he trobat una persona, proveïdor de l’Ajuntament des de fa molts anys, que m’ha aturat per dir-me que no hi havia dret, que tenia factures pendents de cobrar des de feia més de deu mesos..... que això, a l’Ajuntament de Roquetes, no li havia passat mai. Em deia també, que en una situació com l’actual, amb una caiguda de la feina important,  clients als que costa més de l’habitual complir les seves obligacions, impagats, i els bancs amb l’aixeta del crèdit tancada, la seva situació començava a ser insostenible.
Segurament, el deute que acumula l’Ajuntament amb aquest petit empresari no és cap gran quantitat, però, el seu negoci, no pot permetre’s fer de banc de ningú, menys encara d’una administració, a la que si no paga els impostos puntualment  li cobren recàrrec, interessos de demora o fins i tot el poden acabar embargant.
Aquesta anècdota poc agradable, davant  la meva incapacitat per donar-li un bri d’esperança al seu problema, m’ha fet anar a la reunió, on el Govern municipal ens presentava la seva darrera redacció dels Pressupostos del 2011, amb un tarannà diferent al que, en principi, hi pensava anar. En definitiva, no em plantejava altra cosa que, un cop més, escoltar estoicament les explicacions mediocres, d’un govern mediocre, per a un pressupost municipal allunyat de la realitat de la situació que vivim tots els roqueteros i roqueteres.
Sí, la conversa amb aquest ciutadà ha fet que, en nom dels nostres regidors i regidores, plantegés (a porta tancada) la dramàtica situació que estan vivint les finances municipals, fruit de la incapacitat del govern, especialment els darrers dos anys i mig, per gestionar els recursos públics en una situació de crisi econòmica, i tot lo que això pot afectar a persones com la que m’he trobat aquesta tarda, i que en cap cas és una excepció.
Dels pressupostos de 2011 però us en parlaré la setmana que ve, després que, amb la majoria dels quatre partits del Govern, el Ple de l'Ajuntament, segurament, els acabarà aprovant.
Bona nit i bona sort..  

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada