dijous, 15 de desembre del 2011

A reveure Pares Jesuïtes

En un dels primers articles del bloc, fa poc més de dos anys, us vaig parlar dels Pares Jesuïtes de Roquetes, amb motiu del reconeixement que la Congregació Mariana, en els actes del seu Centenari, els va efectuar. Vaig intentar a aquella entrada, apart de transmetre la meva admiració personal per homes com el Pare Alberca o el Pare Cardús, als que he tingut l’honor de conèixer personalment i amb els que he tingut més contacte personal, retre un petit homenatge personal com a roquetero a unes persones que, amb la modèstia que els caracteritza, han significat tant a la història de la nostra ciutat des del seu treball científic a l’Observatori de l’Ebre.
Ahir l’Observatori va acomiadar oficialment els tres darrers Jesuïtes que, malgrat l’edat, continuaven exercint la seva tasca diària, tal com ho han fet des de fa molts,molts anys, amb constància, brillantor i humilitat. El germà Isidre Moncal, i els Pares Sanclement i Alberca se’n van, els ajustos de la Companyia de Jesus i la seva avançada edat fan que deixin la nostra ciutat. Han estat els últims Jesuïtes de l’Observatori, de Roquetes, i es just i molt merescut que en aquests moments de comiat sentin el caliu dels conciutadans als que tan orgullosos ens han fet sentir des d’aquell llunyà 1904, en que van decidir que la nostra ciutat era el lloc adequat per iniciar un procés d’investigació científica que ara continuarà sense ells.
M’hagués agradat poder acompanyar-los ahir a l’acte oficial de comiat però l’hora que es va celebrar no m’ho va permetre, és doncs per aquest motiu encara molt més que voldria que aquestes ratlles fossin el meu reconeixement als Pares Jesuïtes en aquest moment de comiat.
 
 
A reveure i moltes gràcies per tot el que ens heu deixat.
Bona nit i bona sort.    

    

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada